Karanlık bir ortamda tepe flaşı, SAKIN KULLANMAYIN.

Güzel bir fotoğraf makineniz var. Fotoğraf makinenizi üretenler üzerine bir de flaş koymuşlar. Fakat flaş kullandığınızda çok kötü sonuçlar alıyorsunuz. Öyleyse flaşınızı kapatın. Flash ile ilgili tüm bildiklerinizi unutun. Bundan sonra flaşınızı kapalı mekanlarda ve gece çekimlerinde kullanmayacaksınız.

Daha iyi anlamanız için size iki örnek göstermek istiyorum. Soldaki fotoğraf tepe flaşı kullanılarak çekildi. Sağdakinde ise tepe flaşını kapadım, daha yüksek ISO ayarında ve daha hızlı pozlayarak çektim.

Tepe flaşı ISO'ya karşı

Her iki fotoğrafta da objektifimin izin verdiği en düşük diyafram (f) değerini kullandım. Pozlama için merkez ağırlıklı ölçüm yaptım.

Fotoğraf çekerken (düşük ışıkta) üç şeyi kontrol edebiliriz:

  1. Diyafram - Diyaframınızı açarak (değerini düşürerek) objektifinizden daha fazla ışık girmesini sağlamalısınız. Ancak bu özellik sadece pahalı objektiflerde bulunmaktadır.
  2. Enstantane - Enstantane hızınızı düşürerek uzun pozlama yapmalısınız ki bu durumda 1/60sn.nin altında pozlama yapacağınız için çekeceğiniz konunun hareketli olmaması gerekiyor. Ayrıca 1/60sn. nin altındaki değerlerde eliniz titreyecek ve net fotoğraflar çekemeyeceksiniz.
  3. ISO – ISO ayarınızı yükselttiğinizde düşük ışığın olduğu ortamlarda daha yüksek hızlarda fotoğraf çekebilirsiniz ancak ISO arttıkça fotoğrafınızın kalitesi düşecektir.

%100 boyutta kalite kayıpları

Unutmayın, yüksek ISO’lardan kaynaklanan kumlanmalar bilgisayar yazılımları sayesinde kısmen giderilebilirler ancak bulanık çekilmiş, net olmayan bir fotoğrafı düzletemezsiniz. Üstelik kumlanma bazen fotoğrafa daha dramatik bir hava verebiliyor.

Eğer hala bu kontrolleri kullanmakta deneyimli değilseniz benim size tavsiyem ISO ayarınızı otomatikte bulundurmanız olacaktır.